1a activitat didàctica

Per a alumnes de: 6è cicle superior.
 
Objectius:  
  • Expressió oral.
  • Fomentar la realització de recursos visuals.
  • Aprenentatge vivencial.
  • Fomentar l'aprenentatge de les TIC.
  • Aprendre a recercar informació i seleccionar la que ens interessa.
  • Valorar el treball amb grup.
  • Aprendre a organitzar-se.
Per grups de treball, els alumnes hauran de buscar informació sobre l'estany de Banyoles, tots aquells rius, recs, rierols i rius subterranis que hi desenvoquen i finalment de quines muntanyes provenen. 

Un cop feta la feina de recercar informació, es farà una excursió a l'estany. La visita començara amb un passeig amb barca on els alumnes hauran de fer fotos de les muntanyes d'on provenen aquests rius que desenvoquen a l'estany.

Tot seguit, es realitzarà una ruta a peu pels voltants de l'estany i els alumnes hauran de fer fotos dels rius, rierols i recs. 

A classe, hauran de preparar una seqüència fotogràfica on apareguin diferents imatges que es mostrin els rius que desemboquen a l'estany, les muntanyes d'on provenen i el nom de cada riu i muntanya.

Finalment s'exposarà el treball davant la resta de companys.


2 comentarios:

  1. Bona tarda bloc de Banyoles!

    La primera activitat didàctica està molt ben pensada perquè tal i com dieu vosaltres es refelcteix el triple enfocament de l'educació per la sostenibilitat.
    També, trobem molt interessant que l'activitat porti a la reflexió, ja que d'aquesta manera s'aconsegueixen els objectius proposats.

    Us animem a seguir així!

    ResponderEliminar
  2. Hola blog de Banyoles!

    Trobo que es una activitat força interessat, ja que doneu l'oportunitat als nens/es de conèixer que es la sostenibilitat a través d'una activitat experimental. Aspecte que reforça l'aprenentatge significativament. Està molt ben pensat que els grups estiguin compostos per alumnes de diferents cultures.

    Ànims, ho esteu fent molt bé !

    ResponderEliminar