Objectius:
- Veure l'evolució del municipi de Banyoles.
- Realitzar una recerca.
- Valorar aspectes positius i negatius dels canvis que s'han produït en aquest municipi al llarg dels anys.
- Fomentar l'expressió verbal lingüística.
- Fomentar la visió democràtica.
- Aprendre a respectar la diversitat d'opinions.
- Ser conscients que treballant amb grup podem ajudar als companys que els costa més.
Es separarà la
classe en dos grups. Dins a cada grup hi haurà un portaveu el qual serà un
infant immigrant (la resta del grup l’haurà d’ajudar a explicar-se) i dos
organitzadors del treball (un immigrant i un no immigrant). Un cop escollit el
portaveu i els organitzadors s’explicarà la tasca que hauran de dur a terme.
Els dos grups, mitjançant
les noves tecnologies, hauran de fer una recerca d’informació però d’una forma
organitzada.
Un
dels grups
buscarà informació sobre Banyoles del passat i l’altre grup sobre Banyoles del present. Un cop recercada la informació, hauran de
contestar a les següents
preguntes:
- Quin és el sector econòmic que predomina per excel·lència? (la indústria, l'agricultura, la ramaderia,...).
- Amb quins transports es desplacen els ciutadans?
- Creieu que afecten negativament o positivament a la natura? Perquè?
- Com està distribuit el municipi?
- Quina classe de gent i viu?
- Com són les cases?
- Com estan els carrers?
- Quins tipus de comerç predomina al municipi?
- Exposa un mapa on es mostri el territori del municipi.
Un cop
contestades les preguntes, el portaveu de cada grup exposarà les respostes davant
la resta dels companys.
Acabades les
exposicions, els dos grups hauran de discutir per separat com creuen que serà i com creuen que ha de
ser Banyoles en un futur. Finalment un membre de cada grup explicarà la reflexió que han fet i el docent obrira un debat per a què els dos grups vegin la diversitat d'opinions que hi ha al respecte. Cada alumne de forma individual podrà opinar però sempre respectant les altres opinions.
Bones Banyolins,
ResponderEliminarfent un cop d'ull al vostre bloc hem pogut veure com ja comença a tenir forma. També hem observat que heu fet canvis i que heu millorat alguns apartats, com ara el de "Com és Banyoles".
Referent a les activitats creiem que heu triat uns models adequats ja que creiem que a partir d'aquestes activitats en les quals potencieu l'experimentació, la vivenciació del terreny, en aquest cas Banyoles, i la manipulació d'objectes (tal i com heu demanat a la primera activitat) els nens poden arribar a aprendre molt més.
Aneu per bon camí, però no us adormiu que volem saber-ne més d'aquest lloc!
Ànims!
Bones bloc de Banyoles!
ResponderEliminarRespecte l'activitat, trobem molt interessant que potencieu el treball en equip perquè d'aquesta manera els nens aprenen a treballar amb d'altres. També, és important l'ajuda que reben els alumnes immigrants en l'activitat que proposeu.
Una petita recomanació que us fem és que vigileu amb algunes faltes.
Tal i com diu el bloc de Sils, potenciant l'experimentació, la manipulació i la vivenciació, en les dues activitats didàctiques, ajudarà als nens a aprendre molt més.
A seguir endavant!
Hola blog de Banyoles!
ResponderEliminarAquesta activitat,està molt ben pensada, ja que fa que els alumnes coneguin el municipi tant com era i com és en l'actualitat. Per tant coneixen la seva evolució, tant social, cultural i econòmica. Pel que fa la recerca d'informació, trobo interessant que comencin a utilitzar l'internet, per tenir criteri alhora de seleccionar allò més important.
Ànims!